Who am I?

Hallo daar! Ik zal mij even voorstellen.

jddjn

Mijn naam is Yonca, je spreek het uit als jon-dja. Nooit van gehoord? Dat geloof ik best! Het is namelijk niet een veelvoorkomende naam.

Ik ben in Turkije – Izmir geboren. Je raadt het vast al, ik ben van Turkse afkomst. Ik ben 24 jaar en ik studeer Crossmediale Communicatie aan de Hogeschool Rotterdam. Naast het studeren werk ik parttime bij de sportschool David Lloyd Blijdorp en heb ik hier en daar nog een bijbaantje. Ik ben gek op windsurfen, dansen, kamperen en op zwemmen en ben altijd wel in voor een avontuurtje.

Maar wie ben ik echt? Ik vind het best pittig om mijzelf te beschrijven, maar ik zal mijn uiterste best doen om je een duidelijker beeld te geven.

Ik ben een grote knuffelbeer die vol zit met liefde en gek is op haar familie en haar dichtstbijzijnde vrienden.

Ik ben niet al te positief over godsdiensten en ik geloof er gewoonweg niet in. Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij dat niet? Dan is Hij niet ”almachtig”. Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij ”kwaadwillig”. Kan Hij het en wil Hij het ook? Waarom is er dan kwaad? Dit is één van de vele redenen waarom ik er niet in geloof. Ik respecteer ieders mening, maar wat ik het allerergste vind, is dat men denkt beter te zijn dan een ander die wellicht een ander geloof heeft of geen geloof heeft. Het is ieders keuze en ik ben ook erg blij voor de mensen die hier hun leven aan toewijden en die er geluk en liefde in kunnen vinden. Wat ik mooi vind aan het leven is, dat je vrij bent met je gedachtegang om in iets te geloven waar jij in wilt geloven en niet iets wat is verzonnen door de mens of wordt opgedragen door je familie.

I love to question things. Ik geloof dat er meer is dan wat wij denken dat er is. Iets wat veel machtiger is dan de mens zelf. Ik heb het hier niet over een verzonnen god, maar over een ander levensvorm. Misschien bestaan aliens wel echt? 😮

Voor mij is materialisme niet van belang. Ik ben niet van de merkkleding en zeker niet van producten waar dieren voor zijn omgebracht. Ik ben sinds jongs af aan al een grote dierenvriend, omdat ik mij sterk verbonden tot ze voel. Het gaat mij tot op de dag van vandaag om de liefde en energie die je van dieren ontvangt en ik vind ze buitengewoon fascinerend en veel interessanter dan de mens. Natuurlijk vind ik het erg fijn om een smartphone te hebben of een Macbook, maar ik hoop hier in de toekomst helemaal geen behoefte meer aan te hebben.

ikSinds februari 2016 ben ik Vegan en ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nooit eerder zo goed heb gevoeld. Voordat ik de stap naar veganisme nam, heb ik er bewust voor gekozen om eerst vegetariër te worden. Ik dacht dat het slimmer zou zijn om stap voor stap dierlijke producten uit mijn leven te schrappen, maar ik had het helemaal mis. Als vegetariër teer je namelijk alleen maar op zuivelproducten. Ik kon geen dag zonder kaas, wat echt vreselijk was.

 

Ik heb iets langer dan een jaar als vegetariër geleefd, totdat er op een doodnormale dag plotseling mijn gedachtegang op hol sloeg. Want als ik de overgang naar veganisme écht zou willen maken, dan zou het moment eigenlijk niet eens uit moeten maken, toch? En het zou ook niet uit moeten maken dat ik dat stap voor stap deed. Ik zag het net als rokers die willen stoppen met roken.

Ik kom graag op voor de rechten van de mens, maar waar ik vooral mijn hart en ziel in kan vinden, is het welzijn van de dieren. We leven in een tijdperk waar we makkelijk op andere manieren aan ijzer, proteïne en aan vitamine b12 kunnen komen. Dus waarom zouden we nog steeds kiezen om te participeren aan deze dieren holocaust als het ook anders kan?

Waarom beweren wij mensen spiritueel te zijn, terwijl wij denken dat wij zonder vlees, zonder het doden van een onschuldig dier, niet kunnen overleven? Is het echt nodig dat wij voor onze eigen lust, voor onze eigen ego, ja ego, een dier moeten afmaken? Is het nodig dat we schoonmaakmiddelen en make-up op dieren testen, 50 konijnen ombrengen voor 1 jas? Ik denk van niet.

Heb je nog vragen of vond je iets onduidelijk? Aarzel dan zeker niet om een berichtje te sturen.

Lots of Love, x Yonca

schermafbeelding-2016-10-10-om-14-40-20

why

 

 

Geef een reactie

